הכנת ארגונים לעולם החדש – הבשורות המרות:
מרבית הארגונים לא מוכנים לעולם החדש, וזאת כשאתגרי ארגונים בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית רק גוברים:
- האמון נשחק
- המותגים נחלשים
- המודלים העסקיים לא עובדים
- מחויבות ושביעות רצון עובדים יורדת
אתם משקיעים הון – בטרנספורמציה דיגיטלית, באסטרטגיה נוצצת, באגף חדשנות, ולמרות כל ההשקעות לא משיגים תוצאות…
כי הארגון לא בנוי נכון, המודל העסקי לא מתאים, הניהול שיך לעולם ישן, מרבית חברי הדירקטוריונים (90% מהם) לא מבינים כלכלת פלטפורמות, ועוד.
הבשורות הטובות:
יש דרכים לבחון את מוכנות הארגון, כלים לתכנן ולנהל את השינוי, ולהוביל ארגונים להצליח גם בעולם הממהר. בכל מקרה הכנת ארגונים לעולם החדש מחייבת שלב של עיצוב והובלת תהליך למידה וחשיבה של ההנהלה.
בקצרה:
- למי? מנכ”לים והנהלות של חברות וארגונים המתמודדים עם אתגרי העולם הממהר, ורוצים להבטיח את עתיד החברה.
- עם מי? יו”ר, מנכ”ל, חברי דירקטוריון, חברי הנהלה (ולעיתים גם שותפים אסטרטגיים).
- מתי? כאשר נסיונות לתכנן לא הובילו למחוזות הרצויים, האיומים גוברים, קצב השינוי עולה, ואין בידי הארגון כלים מספקים להגדיר ולהסביר את השינוי ולהתמודד עם משמעויותיו.
- תוצאה: הערכות בזמן מול שינויים שמאתגרים את המודל העסקי; המנעות מהפתעות אסטרטגיות; ניצול השינויים לפריצת דרך עסקית חיובית; חיזוק יכולות הלמידה וההסתגלות של הנהלת הארגון לאורך זמן.
התוצרים כוללים ניתוח פרדיגמה חדשה, מתווה אסטרטגי, הבנות על מודל עסקי, מפת דרכים לשינוי, ואבני דרך ליישום מיידי.לעיתים מגיעים עד שיתופי פעולה ואף בניית תשתיות חשיבה ושדרוג מתמשכים בארגון עצמו.
התהליך:
- אפיון והכנה
- עיצוב תהליך כולל למידה, ותוצרים
- גיבוש קבוצת העבודה
- הובלת התהליך: כולל תוצרים
- סיכום ויצירת מפת דרכים
- יישום
תהליך ממוצע אורך מספר חודשים.
מאמרים לקריאה נוספת
האם המודל העסקי שלכם מתאים למהפכה התעשייתית הרביעית?
האם הארגון שלכם מוכן לעולם הממהר – כלי אבחון
אבחון צוותים ומנהיגים – הכלים של גוגל
מחויבות עובדים היא האסטרטגיה של ארגונים מנצחים בעולם החדש